Гурток вивчення англійської мови

Ліщук Вікторія Валеріївна, керівник гуртка англійської мови
Освіта вища. Одеський національний університет ім. Мечникова. Факультет Романо – Германської філології

Для занять додатковими платними освітніми послугами у дошкільному навчальному закладі виділений кабінет англійської мови, який забезпечений мультимедійним проектором, ноутбуком, інтерактивним екраном  та всім необхідним обладнанням.

Сенситивним періодом для оволодіння мовами э пора дошкільного дитинства.

Тому не дивно , що сьогодні діти починають вивчати іноземні мови в дошкільному закладі.

Основною метою навчання іноземної мови в дошкільному віці є формування у дитини елементарних навичок спілкування цією мовою. Програмою виховання і навчання дітей від двох до семі років «Дитина » , парціальною програмою  «Англійська мова для дітей дошкільного віку» Т.М. Шкваріна , окреслено зміст ін­шомовної мовленнєвої та соціокультурної компетентності дитини по завершенні дошкільного періоду.

Сформована мовленнєва компетентність дозволяє дитині привітатися, попрощатися іноземною мовою, назвати себе, розповісти про  себе, розпитати про вік, місце проживання, розповісти про свою  сім’ю, назвати особу, предмет, дати команду, виконати команду ін­шого, попросити щось дати або виконати, висловити подяку, описати когось/щось, висловити своє ставлення до чогось, запитати про ставлення до чогось, надати інформацію у межах теми спілкування.

Формування соціокультурної компетентності передбачає ознайомлення дитини з правилами етикету, нормами поведінки , загальноприйнятими в Україні та в інших країнах, вивчення ігор, пісень, інших форм дитячого фольклору країни, мова якої вивчається.

Таким чином, зусилля керівника гуртка англійської мови у дошкільному  закладі спрямовані перш за все на розвиток навичок розуміння англійської мови, формування у дитини фонетичної сторони англійського мовлення, розвиток навичок говоріння, формування позитивного ставлення до англійської мови, сприйняття її як ще одного засобу спілкування.

Серед завдань, спрямованих на досягнення мети, варто виділити: навчання дитини правильної англійської звуковимови (окремих звуків, слів, фраз і речень), формування певного англомовного лексичного запасу, ознайомлення з простими граматичними конструкціями, переведення лексики із пасивного в активний словниковий запас, вправляння у вживанні знайомих лексичних одиниць у нових  комунікативних ситуаціях, вправляння у розумінні англійських  фраз і речень, тренування простіших навичок спілкування англійською мовою, ознайомлення дитини з культурою та традиціями англомовних країн, формування позитивного емоційного ставлення до  англійської мови, бажання вивчати її далі.

Чи потрібно вивчати англійську мову дошкільнятам?

Все частіше ми приходимо до думки, що починати вивчати іноземну мову потрібно було з дитинства. Незважаючи на те, що в багатьох школах англійська мова є предметом вивчення вже з першого класу, найчастіше знання, що там надаються, не достатні. Як наслідок цього, батьки намагаються додатково завантажити школяра різними мовними курсами і заняттями з репетиторами, які є носіями мови. При цьому багато дорослих впевнені: щоб дітям не довелося надолужувати згаяне у дорослому віці, їх необхідно знайомити з іноземною мовою ще до школи. Власними зусиллями або за допомогою викладачів.

Як би наполегливо англійська мова не поспішала увірватися в наше повсякденне життя, далеко не всі батьки дотримуються думки, що вчити малюків іноземної мови потрібно з маленького віку. Деякі батьки відчувають сумніви, чи так уже необхідно починати вивчати її дошкільнятам? І наскільки це потрібно, якщо в школі їм все одно доведеться проходити цей предмет в обов’язковому порядку? Не позбавляють чи таким чином дорослі, які ризикнули почати вкладати знання в дитячі голови мало не з пелюшок, дітей дитинства?

Фахівці зазначають: навіть якщо Ви в майбутньому збираєтеся віддати Вашу дитину до мовної школи, де вона з першого класу буде серйозно вивчати іноземні мови, навчання англійській мові до школи ні в якій мірі не буде зайвим.

На думку фахівців, подібні заняття необхідні малюкам по ряду причин. Так, раннє знайомство з англійською підготує дитину для вивчення мовних тонкощів у майбутньому. Крім того, ненав’язливе навчання мови сприяє розвитку у дошкільників пам’яті і творчих здібностей.

Важливо також враховувати, що маленькі діти (приблизно до 6-річного віку) з легкістю сприймають і засвоюють фонетичні та граматичні конструкції англійської мови. Фахівці також говорять, що в цьому віці діти здатні запам’ятовувати навіть більше інформації, ніж дорослі люди. Головне, в якій формі подається матеріал і як саме проходить процес навчання.

Коли не рано?

Викладачі англійської мови, які працюють з дошкільнятами, вважають, що приводити до них на заняття дітей у віці двох років, звичайно, зарано. Більшість  курсів англійської мови для маленьких здійснюють набір дітей від 3-х років і старше.

Якщо Вашому малюкові вже 3-4 роки, і Ви все одно сумніваєтеся, чи потрібна йому іноземна мова, не сумнівайтеся. Просто відведіть його на пару-трійку занять у групу, де разом з ним навчання англійській будуть проходити ровесники, і Ви самі все побачите.

Вчуся, граючи

Англійська мова для дітей представлена безліччю методик самої різної якості і рівнів. Однак важливо враховувати, що дітям молодшого віку не підійдуть звичайні заняття для школярів. У дітей молодшого віку сприйняття чужої мови відбувається на слух і за допомогою картинок. Тому найефективнішими методиками навчання для маленьких є ті, що проходять в ігровій формі.

Не варто забувати, що у малят зовсім інша мотивація, ніж у дорослих. Їм ще невідомо прагнення до успіху, бажання до вдосконалення, їх може зацікавити тільки одне – гра! Тому підкреслимо, що процес вивчення англійської мови у малюків піде значно легше, якщо він буде проходити у вигляді навчальної та розвиваючої гри. Вона повинна стимулювати у дитини візуальне і слухове сприйняття іноземної мови.

Під час гри-навчання малюків викладачі англійської мови використовують мультфільми, оповідання, пісеньки, лічилки, вірші, рухливі ігри, змагання, забавні конкурси. Осягати ази спілкування англійською мовою маляті буде легше, беручи участь в невеликих сценках або спостерігаючи за грою лялькового театру.

Принцип навчання англійської мови для малюків – це освоєння англійської як рідної, тобто дитина спочатку слухає і сприймає матеріал на слух, потім намагається повторювати, а потім – починає говорити.

Пісеньки, лічилки і вірші допомагають малюкам вивчати вимову, ритм мови, а також запам’ятовувати деякі ключові фрази в контексті. Це дозволяє дітворі потихеньку почати вбирати ази спілкування англійською мовою, яку вони починають розуміти і використовувати задовго до того, як будуть вчитися читати і писати.
У процесі навчання дітей можуть також зацікавити і захопити книжки-розмальовки, яскраві картинки, кубики, різнокольорові олівці, фломастери та папір, а також фарби та іграшки.

Яких результатів варто чекати?

Не варто чекати, що пройшовши навчання  англійської мови протягом декількох місяців, Ваш малюк почне активно будувати фрази і легко спілкуватися англійською.

Як ми вже сказали, у віці 3-4 років діти вчаться сприймати англійську мову на слух і виконувати прості команди вчителя. По закінченні курсу занять англійської мови для самих маленьких Ваше чадо зможе розповідати лише кілька віршиків або счіталочек, а також співати невигадливі пісеньки.

У середньому, за рік занять діти розучують близько двох-трьох десятків пісеньок і ріфмовок. Погодьтеся, це не так уже й мало для дитини, яка ще зовсім недавно почала говорити рідною. Крім того, важлива не кількість, а якість. Нехай вчинених віршиків буде не так багато, як хотілося, головне, щоб дитина розуміла їх сенс і могла продемонструвати те, про що вона розповідає. Дитячі пісеньки і лічилки англійською, які викладачі будуть розучувати з малюками, закладуть у їх свідомість основні граматичні структури, а веселі ігри дадуть навички спілкування та привчать до правильної англійської інтонації.
Завдання викладачів, які займаються навчанням дітей у віці 3-4 роки, домогтися формування довільної пам’яті й уваги у малят, розкриття їх творчих здібностей, становлення навички навчання у грі та активізації основних каналів сприйняття.
Важливо пам’ятати, що опановувати навички володіння англійської мови діти починають лише з 5-6 років.

 

Англійська мова – перша міжнародна,
Престижна, видатна та дуже модна.
І чим раніше станемо вивчати
Тим легше буде пам’ять розвивати.

Англійська – різнобарвна та цікава,
Немов веселка весняна, яскрава,
Де кожен колір звучить по новому,
Немає місць вимовлянню старому.

У грі англійську мову ми вивчаємо
Увагу й мислення ми розвиваємо
І ті слова, що добре нам знайомі,
Тепер нові, цікаві, невідомі.

Прості слова вивчаєм поступово,
Щоб легше перейшли всі до складного
А все тому, що ми англійську мову 
Вивчаємо із віку геть малого,

Та, тим неменше, дітки всі стараються,
Адже вважають, що вони лиш граються,
І дуже легко в грі знання даються.
Всі дітки задоволено сміються,

Бо кожен день танцюють та співають,
Багато і натхненно розмовляють,
Малюють всі і прагнуть до нового
І роблять його з усього старого.

Тому, малече, зараз не зівай
Та в наш гурток відразу завітай

Якщо розумним в житті хочеш бути,
Про нас ти намагайся не забути
І дуже просто, легко, і чудово
Із нами вивчиш ти англійську мову.