Звіт про літній оздоровчий період у закладі дошкільної освіти № 160

Згідно плану роботи закладу дошкільної освіти №160 на літній оздоровчий період 2018-2019 навчального року, з метою забезпечення ефективного оздоровлення дітей дошкільного віку, освітній заклад  було переведено на режим літнього оздоровлення.

Літо  є найсприятливішим  періодом  для зміцнення здоров’я, загартування  та всебічного розвитку дітей. Оздоровлення дітей у літній період – складова частина роботи  закладу дошкільної освіти, тому колективом  нашого закладу покладено максимум зусиль для  того, щоб дитяче дозвілля   у цей період було змістовним, веселим та цікавим. Протягом оздоровчого періоду  перед закладом освіти  поставлено важливу  мету – створити  умови для забезпечення  оздоровлення, збереження життя дітей та  подальшого формування  їхньої життєвої компетентності. З огляду на це  всі закладу спрямували свої зусилля на  розв’язання  важливих завдань. Зокрема:

  • дотримуватися розпорядку дня, враховуючи чергування фізичних та психічних навантажень і відпочинку, забезпечувати максимальне перебування на свіжому повітрі, відповідну тривалість сну для дітей відповідної вікової  категорії;
  • проводити санітарно-гігієнічні процедури, дотримуючись  санітарно-гігієнічних норм;
  • забезпечувати достатню рухову активність дітей впродовж дня;
  • організовувати збалансоване, збагачене вітамінами харчування та раціональний питний режим.

Літні прогулянки

На  виробничій нараді з усіма працівниками дитсадка обговорено питання щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму в закладі протягом оздоровчого періоду, виконання інструкції з безпеки життєдіяльності  дітей, здійснення контролю за недопущенням випадків  дитячого травматизму та харчових отруєнь.  Проведено  планові інструктажі  з охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки з усіма категоріями  працівників закладу. Медичною сестрою старшою Царюк О.І. проведено консультування колективу з питань надання першої долікарняної допомоги постраждалим при виникненні нещасних  випадків, ознайомлено  всіх з пам’ятками щодо запобігання отруєнь отруйними грибами, ягодами, педагогічним працівникам надано рекомендації щодо  організації загартування дітей влітку, проведення лікувально-профілактичних та оздоровчих заходів з дітьми  в режимі дня. 

На літній період дошкільний заклад переведено на літній режим роботи: навчально-виховний процес розвантажено, перевага надавалася заняттям художньо-естетичного, мовленого, еколого – природничого, валеологічного та фізкультурно-оздоровчого напрямку; забезпечувався  активний руховий режим дітей протягом дня; посилено роботу щодо проведення фізкультурно-оздоровчих та лікувально-профілактичних заходів; раціон харчування дітей  збагачено  вітамінами за рахунок щоденного вживання свіжих фруктів, соків. 

Влітку батьки прагнуть, аби їхні діти добре відпочили. Окрім поїздки на море чи до бабусі, малюків можна оздоровити у дошкільному закладі. В нашому садочку літньої пори діти частіше бувають на свіжому повітрі, на майданчиках. Адже саме тут відбуваються основні оздоровчі моменти.


Ігри з піском на літній прогулянці

Тому діяльність дошкільного навчального закладу у літній період спрямовується на організацію змістовного, різноманітного буття з метою оздоровлення дітей, забезпечення їхнього активного відпочинку, закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань через різні види дитячої діяльності: рухової, ігрової, пізнавальної.

Аби малюки не втомлювалися, вихователі змінюють види діяльності: спочатку – гра, потім – хороводи. У спекотну днину діти відпочивають у затінку дерев. Найбільш улюбленим місцем є пісочниця. Колективна творча праця об’єднує, вважають педагоги.


Ігри з водою на літній прогулянці

У літній час значна увага приділялася проведенню на свіжому повітрі ігор  з піском, водою, повітрям. Літня пора сприяла активнішому контакту з природою через спостереження, дослідницько – пошукову роботу, проведення народних ігор.  


Малювання на асфальті

Серед безлічі засобів впливу на формування особистості дитини дошкільного віку важливе місце посідає театр. Цей особливий синтетичний вид мистецтва органічно поєднує в собі художнє слово, драматичну дію, поетику, музику, живопис і літературу. Він дозволяє вирішити безліч актуальних проблем сучасної педагогіки і психології.


Літні спостереження

Театралізовану діяльність можна розглядати як ефективний засіб попередження і подолання негативних проявів у поведінці дітей.

Саме тому для реалізації завдань з художньо-мовленнєвого розвитку ми використали театралізовану діяльність, яка користується у дітей незмінною популярністю та суттєво впливає на всебічний розвиток. Адже для дітей показ різних видів театру: пальчикового, настільного, тіньового, лялькового, театру іграшок перетворюється на справжнє свято, вони почуваються самостійними, впевненими у собі, емоційно розкутими. Театралізована діяльність допомагає розвитку гарного, образного, літературного мовлення, що є запорукою успішного навчання у школі.


Наші діти дуже люблять театральні розваги

Проблеми оздоровлення дошкільнят, зміцнення та збереження їхнього здоров’я ніколи не втрачають своєї актуальності, тому в літній період оздоровчо-профілактична робота в дитсадку була спрямована насамперед на охорону та зміцнення психічного та фізичного здоров’я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухової активності, звички до здорового способу життя, формування життєво-необхідних рухових умінь, навичок та фізичних якостей, формування культури здоров’я. Після денного сну проводились комплекси гігієнічної гімнастики, до складу якої входили загальнорозвиваючі вправи, вправи для профілактики плоскостопості та порушень постави . Щоденно в кожній віковій групі планувалися рухливі ігри, що в свою чергу забезпечувало активний руховий режим протягом дня. 

Систематично проводилося  провітрювання приміщень, прогулянки на свіжому повітрі, різноманітні форми фізкультурно-оздоровчої роботи. Успіх всіх загартовуючих заходів (повітряні, сонячні ванни, водні процедури і т.д). забезпечувався дотриманням основних принципів загартування: поступовості, систематичності та врахування індивідуальних особливостей кожної дитини. 

Збереження та зміцнення здоров’я дітей неможливе без валеологічної освіти дошкільнят та навчання їх поводження у надзвичайних ситуаціях. Відповідно до Концепції неперервної валеологічної освіти в Україні, робота педагогічного колективу в літній період  спрямовувалась на формування у дітей елементарних уявлень, понять та знань про складові здоров’я людини та вплив довкілля на його зміцнення, формування практичних умінь та навичок для зміцнення здоров’я людини, виховання у дітей інтересу до зміцнення свого здоров’я. Ці завдання вирішувались в процесі різних видів діяльності: заняття, ігрова діяльність, бесіди, екскурсії, наочні форми роботи тощо. Враховуючи актуальність проблеми, вихователі постійно працювали над формуванням культури здоров’я вихованців, прищеплювали розуміння пріоритету здорового способу життя, надавали ґрунтовні знання про основи здоров’я, щоб знання, уміння і навички перейшли у звичні, необхідні потреби. 


Наші малюки

Ефективність оздоровчої роботи визначалась правильно спрямованою роботою з батьками з даного питання. Під час консультацій, через оформлення батьківських куточків, папок-пересувок вихователі інформували родини про їх вплив на формування фізичного здоров’я дітей. До відома батьків були представлені напрямки формування культури здоров’я у дитячому садку, як саме і коли здійснюються оздоровчі заходи.

Однією з умов збереження та зміцнення здоров’я дитини, підвищення опору її організму до хвороб є повноцінне харчування. На літній період в  закладі встановлено доцільний режим харчування, наявні меню-вивіски (про денне меню), графіки видачі їжі, добові проби, призначені відповідальні особи за організацію харчування, проводився контроль за дотриманням правил організації харчування з боку медперсоналу та адміністрації садочка. Дотримувалися  вимоги чинного законодавства щодо встановлення батьківської плати за харчування дітей в дитячих садках (по місту).


Святкування Дня Незалежності України

… Позаду веселкове літо… Для наших маленьких вихованців воно було  цікавим, захоплюючим та змістовним. Усі проведені протягом літа заходи  запам’ятались дітям новими враженнями  від побаченого, дитячі голівки збагатились новими знаннями, їх тіло здорове, а очі сяють – поставленої мети досягнуто!